89 37 81 00 åben i dag kl. 8-22
  • Mandag8-22
  • Tirsdag8-22
  • Onsdag8-22
  • Torsdag8-22
  • Fredag8-00
  • Lørdag8-22
  • Søndag8-22
Luk vindue
Kontakt os
på mail her

Favoritter

Luk
Favoritter
Favoritter
Kurv
Kurv
Menu

LG

LG

LG Electronics blev grundlagt i Korea i 1958 under navnet GoldStar med visionen om at give forbrugerne et bedre og rigere liv. Det var den koreanske forretningsmand Koo In-Hwoi, som stod bag virksomheden. GoldStar startede ud med at fremstille Koreas første radioapparater. I 1995 skiftede virksomheden navn til LG Electronics. LG Electronics eller bare LG er blandt verdens største udviklere og leverandører inden for hjemmeelektronik, mobil kommunikation og luftvarmepumper. LG har været først ude med flere vigtige produktinnovationer. LG består af fem forretningsenheder: Home Entertainment (HE), Mobile Communications (MC), Home Appliance (HA), Air Conditioning (AC) og Energy Solutions (ES). LGs ambition er at tilbyde miljøvenlige produkter med en god balance mellem smart teknologi og trendsættende design.

På Lavprishvidevarer.dk kan du købe LG produkter fra deres forretningsenhed Home Appliance. Køb fx en ny vaskemaskine, tørretumbler, køle-fryseskab, amerikanerkøleskab, støvsuger eller vaske-tørremaskine.

Ønsker at gøre livet bedre, nemmere og sjovere

LG vil udvikle produkter, som forbedrer og forenkler hverdagen. De skal give mening og påvirke miljøet mindst muligt. Deres virksomhedsfilosofi er baseret på en stor interesse for mennesker. Deres slogan Life’s Good refererer netop til deres ønske om at gøre livet bedre, nemmere og sjovere for forbrugeren via deres produkter. De fire kerneværdier er innovation, stilrent design, smart teknik og pålidelighed.

Bæredygtighed, miljø og social ansvarlighed

Gennem deres produkter ønsker de at berige vores liv og bidrage til at skabe en bedre verden. Dette ønske resulterer også i et stort engagement i forhold til bæredygtighed, miljø og social ansvarlighed. LG deltager aktivt i globale initiativer, der skal skabe bedre levevilkår. LG samarbejder med forskellige organisationer, myndigheder og akademiske institutioner. LG ønsker at forbedre miljøet, bekæmpe fattigdom og udrydde sygdomme.

Positivt livssyn afspejler sig i deres logo

LG ser positivt på livet. De udvikler ikke produkter for teknikkens skyld, men for at gøre hverdagen bedre for forbrugerne. Deres logo afspejler, hvad LG står for. Logoet består af to dele, firmanavnet, deres motto og et billede af et smilende ansigt på en rød baggrund. Den røde farve skal ifølge LG formidle glæde, ambition og energi.

Altid på jagt efter nye grønnere ideer

LG tager ansvar for miljøet ved hele tiden at udvikle endnu grønnere produkter. Virksomheden er altid på jagt efter nye og bedre ideer, som kan fremme produktionen af miljøvenlige produkter. LG er derfor også et af de førende producenter inden for grøn produktinnovation. Produkterne skal i hele deres livscyklus påvirke miljøet så lidt som muligt. Det sker blandt andet ved at bruge miljøvenlige materialer og ved at fremme genbrug.

Smart Technology

LG satser meget på forskning og udvikling for at kunne beholde og styrke sin position som en af verdens førende virksomheder inden for forbrugerelektronik. LG har fokus på Smart Technology, som er en udviklingsfilosofi, der bygger på tanken om at lytte og kommunikere med forbrugerne, så der kun udvikles produkter, som forbrugerne har lyst til at bruge. Det er et meget forbrugerorienteret princip, som LG's forsknings- og udviklingsafdeling følger. LG har mere end 30 udviklingscentre rundt om i verden.

Det rigtige produkt på det rigtige tidspunkt

Design er en af LG's fire kerneværdier. Allerede i 1958 introducerede LG industridesign som koncept.

For LG handler design ikke kun om det enkelte produkts udseende. Det handler også om forbrugerens oplevelse. Det handler desuden om at lancere det rigtige produkt på det rigtige tidspunkt. Det er vigtigt at skabe en smart teknik, der også er nem at bruge. LG's designere har til opgave at forudse fremtidige behov hos forbrugerne og derefter designe nye produkter og sørge for, at de kommer på markedet på det rigtige tidspunkt.

Design- og forskningscenter skal forudse fremtidens produkter

LG har et design- og forskningscenter, hvor udviklere, designere og trendanalytikere arbejder med at forudse fremtiden. Det gør de ved fx at studere og observere menneskers interesse for og brug af diverse produkter. Der er ikke kun fokus på teknikken. Formålet med centeret er også at forstå forbrugerne og tendenserne på markedet. LG får med jævne mellemrum designpriser fra internationalt anerkendte organisationer som red dot, IDEA, EISA, iF Design Awards og CES Innovation Awards.

Du er velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du har spørgsmål vedrørende LGs hvidevarer.

Favoritter

Luk